Tillbaka i riksdagen


Från och med i dag och en månad framåt – alltså fram till den 20 april – kommer jag att tjänstgöra som riksdagsledamot för Folkpartiet liberalerna i Stockholms läns valkrets. I går godkändes detta vid kammarens bordläggningsplenum, och tidigare i eftermiddags deltog jag alltså som ledamot på riksdagsgruppens veckomöte.

Det är naturligtvis en stor ära att få göra comeback i riksdagen. Samtidigt är det med blandade känslor jag tillträder, eftersom den bakomliggande orsaken är att min kollega från Stockholms län Gunnar Andrén beviljats ledighet av skäl som han själv beskriver på sin blogg.

Jag önskar av hjärtat att Gunnar återfår krafterna så snart som möjligt, och – i motsvarande mån – att min egen tjänstgöring blir så kort som möjligt just denna gång.

Fram till dess att Gunnar är tillbaka i tjänst kommer jag att tjänstgöra i samma riksdagsorgan som han, det vill säga skatteutskottet, finansutskottet och EU-nämnden. Mer om detta och annat här på bloggen.

Lämna en kommentar

Filed under Svensk politik

Kommentera

