Kulturminister Martin Andreasson (FP)?


RFSL har i dag presenterat sina önskenamn på olika ministerposter efter valet, och bland annat föreslår förbundet mig som ny kulturminister om det blir fortsatt Alliansregering. (Andra Folkpartinamn som RFSL lyfter fram är Barbro Westerholm som äldre- och folkhälsominister, Birgitta Ohlsson som utrikesminister och Helene Odenjung som kommunminister.) Motiveringen:

Bokförläggare, författare och tidigare förbundssekreterare i RFSL. Martin Andreasson har stenkoll på hbt-politik och skulle bli en fantastisk liberal kulturminister.

Jag tackar och bugar!

I media: Politikerkollen, Politikerbloggen, Makthavare, Qx.

PS. Fast om det ska vara riktigt noga har jag inte varit bokförläggare, men dock redaktionschef på ett förträffligt bokförlag.

2 kommentarer

Filed under Svensk politik

2 responses to “Kulturminister Martin Andreasson (FP)?

  1. John-Henri Holmberg

    Grattis. Och eftersom jag börjar misstänka att jag själv inte är påtänkt till jobbet, så stöder jag förtjust tanken på att du borde få det i stället. Och jag håller tummar inför valet.

    • Stort tack! Det korrekta vore förstås nu att blygsamt hålla sig till den stående valrörelsefrasen: ”Det finns bara en person som känner till sin egen ministerpost efter valet, och det är Fredrik Reinfeldt/Mona Sahlin [beroende på block, stryk det ej tillämpliga namnet].”

Kommentera

