Bästa hittills om SD:s valfilm


Fatima Nur, folkpartist och troende muslim, skriver så här i en krönika i senaste numret av det liberala nyhetsmagasinet Nu:

Avslutningsvis kan jag inte låta bli att dela med mig av några kommentarer jag fått höra från mina muslimska vänner angående SD:s officiella valfilm som portats från TV4. Den visar en gammal skröplig tant med rullator som ställs mot ett gäng vandrande burkor. När jag och mina muslimska vänner såg filmen första gången på datorn fungerade inte ljudet. Vi diskuterade filmen och en av mina vänner gjorde följande tolkning. Damen med rullatorn behövde hjälp, och ett helt gäng tjänstvilliga muslimer tävlade om att hinna först fram för att hjälpa henne!

Lämna en kommentar

Filed under Svensk politik

Kommentera

